Tuesday, February 15, 2011

Karangan Darjah 4 - (1) Sambutan Hari Lahir 13.01.11 (Karangan Terbaik)

_____Pada suatu hari, saya balik ke rumah. Apabila saya sampai, saya membuka pintu. Saya terperanjat kerana keluarga saya dan kawan-kawan menyambut hari lahir saya. Keluarga saya membelikan kek.

_____Selepas itu, semua orang pergi ke ruang tamu. Semua orang menyanyikan lagu hari lahir untuk saya. Saya meniup api lilin lalu semua orang bertepuk tangan. Saya juga bertepuk tangan.

_____Selepas itu, saya memotong kek. Saya memberi semua orang kek untuk makan. Semua orang sedang makan. Saya memotong kek menggunakan pisau plastik.

_____Selepas itu, keluarga saya memberi hadiah. Saya membuka hadiah itu. Selepas itu, semua orang tepuk tangan lalu balik ke rumah. Saya mengucapkan terima kasih kerana datang menyambut hari lahir saya. Saya pun memberi mereka beg cenderahati.

(Karangan telah diperbaiki.)

Dikarang oleh:
Hendra
Sekolah Rendah Qihua
4-?

Markah:
Isi - 7
Bahasa - 7

Ulasan guru:
Isi cerita tersusun.

No comments:

Post a Comment